Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Frászt kap tőle az ember

Nem is dörrent, inkább volt csattanás. Frászt kap tőle az ember hirtelen és beletelik néhány pillanat, mire felfogod, hol lakik az uramisten. A jeget mondjuk, szétlövik az ágyúk, (mert itt olyan is van) de a negyven fok csak azért megengedett nálunk, hogy legyen miért olvadozni. Na igen. Kishazánkon belüli viszonylatok a nyárban. Lánchídfelújítás, dugók, füst helyett aranylik a búza, szőlő szemesedik, kukorica és bodza ligetek futnak versenyt, melyikük ér be hamarabb. Csettegő, (azt se tudod mi az) lovaskocsi, traktor, bicaj, megy szembe a kékbusz, villamos, troli, metró áradattal, és ahogy én látom látvány tekintetében, kenterbe is veri őket.
Ez persze az én szemem, másokat lehet, kitörne a frász. (millen kakas kukorékol itten)

Nézem az eredményeket, kicsikét, nagyokét. Örülök, ha ott látom a neved (lám, nem adta fel) és az élvonalban elért fantasztikus sikereket. A KSI pláne, a fél évszázad nyomot hagy, nem is tudnám letagadni.
Amiért megszólaltam:
(hogy kihez jut el az olvasmány, de inkább annak olvasata, nem rajtam áll) Távolról, illetve tágabb összefüggéseiben látom már - jóllehet, pusztán saját vélemény - a verklit, amiben vagytok. A cél ugyebár az lenne, javuljanak az eredmények úgy, hogy az egészséged ne károsodjon. Ez utóbbi a fontosabb, hidd el. Ha tönkre mész benne, (pl. az én csípőm) rosszul végezted a dolgod. Terhelést fokozni csak változatos (sokféle) módon érdemes, ám a fő hangsúly a regenerálódáson van! Sokszor kérték rajtam számon annak idején a játszós-pihenős időszakot, miért nem edzünk inkább. Hajtást megúszni nem lehet, ám kellő pihenők hiányában előbb-utóbb becsap a mennykő. (lásd fenn) A fizikálisan túlterhelt izomzat eredménye, tuti sérülés. A csodálatosan megalkotott szervezet jelzései ezek. Állj pihenj gyógyulj! Heteket kéne beiktatni nyújtásra, mobilizációra, könnyű átmozgatásra, játékra. Hajtsuk meg, pihend ki, töltődj fel hármas lehet csak eredményes hosszútávon. A mobilizációs és nyújtó gyakorlatokat vedd komolyan és koncentrált odafigyeléssel végezd. (meghálálja) Sokszor a fáradság nem is fizikai, hanem lelki eredetű. Ez is jelzés! Ugyanúgy edzeni kell, jobban mondva, foglalkozni vele. Edzői feladat az oldott hangulat megteremtése, párbeszéd, véleménycsere, vagy egy kedves szó. A monotónia, taposómalom, ahonnan remekül lehet bukfencet hányni lefelé. Lehetőségeken belül kéne variálni edzéseket, kőbevésett időpontokat állítani fejük tetejére. Úszás helyett szaladni, és fordítva. Ügyességi játékos versenyek… sorolhatnám. Tévhit - az öttusában nincs idő ezekre. Pont, hogy kell!
Eredményes sportolás, egészségünk javára. (váljék)
Észt osztani? Nem. Nem ezért. Még csak nem is spanyolviasz. Talán a vidéki levegő…

„ …A jó vagy rossz szereplés nem jutalom vagy büntetés, hanem feladat. Tőke, amivel gazdálkodni kell… „

Balczó András

csettego.jpg

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.